ŠTA JE KLJUČNO ZA USPJEŠNE PREGOVORE?
Ne snalazimo se svi jednako dobro u pregovaranju. Takođe, drugačije reagujemo na različite teme o kojima pregovaramo. Kad se pojave emocije, to nam predstavlja dodatni teret u procesu dolaska do željenog rezultata.
Ipak, jedna stvar je ključna da bismo postigli uspjeh u pregovaranju i došli do cilja. To je komunikacija. Bez komunikacije nema dogovora niti promjene. U poslu i životu se ništa ne podrazumijeva, stoga je neophodno sa svojim kolegama i bliskim ljudima jasno komunicirati o očekivanjima i planovima. Tako je i u pregovaranju.
Komunikacija je osnova pregovora, ona traje prije i tokom samih pregovora. Tokom trajanja pregovora, obično se komunicira o sljedećih pet oblasti i kategorija:
Ponude i kontraponude: šta nudimo, šta očekujemo.
Alternative: dodatne opcije koje nam stoje na raspolaganju.
Rezultati: koje smo do sada postigli i koje možemo postići.
Objašnjenja: davanje dodatnih informacija o kontekstu situacije.
Proces pregovora: uvidi o toku procesa.
Ako navedem primjer dogovora oko kupovine auta, to bi značilo da komuniciramo o cijeni, uslovima prodaje i stanju tog automobila. U slučaju velikih razlika u mišljenju, kupac i prodavač će jedan drugome predstaviti i neke alternative koje su im dostupne. Bez rezultata, pregovaranje nema smisla, tako da očekujemo konačan rezultat i odluku o kupovini. U zavisnosti od potreba, razgovaraćemo i o dodatnim pojašnjenjima svojih stavova i toku procesa pregovaranja u kojem se nalazimo.
- Vježbajte postavljanje pitanja: za dodatne informacije ili objašenjenja, da bi se izbjegla pogrešna interpretacija.
- Aktivno slušajte: obratite pažnju na sve šta sagovornik govori i slobodno ponovite i njegove riječi.
- Razmišljajte o drugim perspektivama: uđite u cipele druge pregovaračke strane. Ovo je posebno korisno prije početka pregovora.
Comments
Post a Comment