UPOZNAJMO MILENIJALSE

Milenijalsi, Human Resource

Istraživanje generacija, njihovih osobina i karaktera, određivanje njihovih interesovanja i načina razmišljanja, stila života i potrošnje je uvijek zanimljiva i neiscrpna tema za sve marketing i human resource eksperte.

U fokusu većine istraživanja trenutno se nalazi generacija Milenijalsa, koja se mnogo razlikuje od generacija koje su im prethodile. Istraživanja se bave njihovim načinom života, komunikacije, potrošnje, njihovim stavovima o poslu, karijeri, motivaciji, liderstvu i tehnologiji. Skoro svakodnevno pročitam jedan tekst koji govori o Milenijalsima i svaki put pronađem osobinu koju kod sebe prepoznam.

Milenijalsi trenutno predstavljaju većinu potrošačke armije koja kupuje visokokvalitetno, novo i šaroliko. Ova generacija, u svijetu, trenutno broji oko 80 miliona mladih, i to rođenih između ranih 1980-tih i 2000-tih. Njihov uticaj na društvo bilježi rast iz godine u godinu: oni postaju dominantni potrošači u društvu, oni kreiraju i oblikuju navike potrošnje, oni su radna snaga koja će uskoro da preuzme dominaciju, oni su opinion-makeri, oni su generacija informatičkog društva, oni su strastveni korisnici tehnologije, oni su online, oni su cool, oni žele svijet oblikovati po svojoj mjeri (i to im sigurno polazi za rukom). U ovoj generaciji još uvijek ima mnogo mladih koji finansijski zavise od roditelja, stoga će se uticaj Milenijalsa na potrošačku kulturu još i povećavati kako bude dolazilo do njihovog finansijskog osamostaljenja. Period njihove dominacije i njihovog uticaja na društvene tokove će tek doživjeti svoj vrhunac.

Milenijalsi odrastaju i sazrijevaju u digitalnom okruženju. Oni su hi-tech generacija. Zure u svoje telefone ili druge „pametne“ uređaje, imaju slušalice u ušima i veoma često koriste skraćenice i sleng koji su nerazumljivi starijim generacijama. Strastveno korištenje novih tehnologija čini ih potpuno dominantnim u svijetu u kojem društvene mreže „brišu“ teritorijalne granice država. Za njih je potpuno normalno i prirodno online upoznavanje i sklapanje prijateljstava, online poslovna komunikacija i obavljanje poslovnih aktivnosti. Oni su online opinion makeri i influenceri. Imaju svoje blogove, pišu o različitim temama, recenzije o proizvodima i brendovima. Glas Milenijalsa se daleko čuje zahvaljujući tehnologiji i lako dostupnim user friendly internet platformama, koje oni sa lakoćom koriste. Svoj život smatraju bogatijim što je njihov online društveni uticaj veći. 


Milenijalsi se ne mogu svrstati u neangažovanu, lijenu i pasivnu generaciju, iako im se često pripisuju ovi epiteti. Oni su zahvaljujući svojoj „ovisnosti“ o tehnologiji, mobilnim uređajima i internetu, vrlo često uključeni u projekte i humanitarne akcije kojima žele uticati na globalne trendove i promjene. 

Milenijalsi ne priznaju pojam ljenosti, jer za njih sredina u kojoj žive i rade može da im pruža motivaciju ili ne. Njihova angažovanost zavisi isključivo od motivacije. Milenijalsi ne mogu biti motivisani za poslove ili aktivnosti kojima ne vide ili ne shvataju svrhu.


Milenijalsi, Human Resource


Ovdje se vrlo jasno vidi kako Milenijalsi doživljavaju posao i šta od posla očekuju. Upravo zbog ovoga mnogi ih i smatraju privilegovanom generacijom, jer oni poslove biraju prema svrsi, zadovoljstvu i smislu. Oni žele da rade posao koji će im pružiti osjećaj da svakodnevno napreduju i usavršavaju se, te da je njihov potencijal u potpunosti iskorišten. Žele dinamičan posao. Žele coaching stil rukovođenja, šefa koji će im ukazati povjerenje i koji će im biti mentor. Tradicionalni poslovi ih guše: 8-časovno radno vrijeme i svakodnevni dolazak na radno mjesto, u njihovim očima, postaje besmisleno u doba tehnološkog razvoja, online dostupnih servisa i cloud IT rješenja. Istina je i da su skloni instant zadovoljstvima, ali zahvaljujući svom proaktivnom načinu razmišljanja i življenja, vrlo lako se prilagode novim izazovima i zadacima.


S obzirom da odrastaju uz tehnologiju, ovo im pruža mogućnost da zaista i rade van radnog mjesta, radne prostorije, i da sami određuju i raspoređuju radno vrijeme. Jednom Milenijalsu nikakav problem ne predstavlja danas raditi 12-15 sati, ukoliko mu se pruža fleksibilno radno okruženje i mogućnost obavljanja radnih zadataka van četiri zida jedne monotone kancelarije. Skloni su multitaskingu i vole da rade u kreativnim timovima. Vrlo lako, koristeći internet, dolaze do mnoštva korisnih informacija, ideja i rješenja, brzo pronalaze online treninge, kurseve i sajtove za edukaciju i usavršavanje.

Milenijalsi nisu generacija koja će se zadovoljiti osrednjim pozicijama i poslovima, neće se zadovoljiti jednim poslom do kraja života, neće se zadovoljiti ličnim stagniranjem i situacijom u kojoj niti uče niti savladavaju nova znanja. Oni žele kvalitetan radni odnos i platu, mogućnost napredovanja, kontinuirano učenje i usavršavanje. Znanje smatraju kartom uspjeha, i svjesni su da im je sada dostupnije nego ikad. Mnogi HR stručnjači tvrde da su Milenijalsi najambicioznija generacija ikada, ali da ih je, takođe, najteže shvatiti i zadržati.
Milenijalsi, Human Resource

Pripadati ovog generaciji znači:

1. Biti rođen u određenom vremenskom periodu i

2. Razmišljati i živjeti kao Milenijals.


Prema prvom kriterijumu ja sam tipični predstavnik i pripadnik ove generacije - rođena sam 1989.godine. Definitivno je da sam nakon finansijskog osamostaljenja od roditelja postala dio potrošačke armije, samim tim i dio armije koja utiče na različite društvene tokove. 

Prema drugom kriterijumu, takođe, mogu reći da sam Milenijals. Bez telefona, laptopa i društvenih mreža ne prođe mi niti jedan dan. 
Motivacija i dimaničnost u poslu su mi glavni pokretači. S obzirom da se društvo još prilagođava i kreira prema okvirima Milenijalsa, moram priznati da je najteže u poslu postići ono čemu jedan Milenijals teži. Posao sam i promijenila isključivo zbog mogućnosti usavršavanja, sticanja novih znanja, kvalitetnog radnog okruženja i plate.

Jedina karakteristika Milenijalsa u kojoj još uvijek ne mogu u potpunosti da se pronađem jeste kreiranje mišljenja i stavova putem blogova i online platformi, ali već pisanjem i objavljivanjem ovog teksta, stapam se i sa tim obilježjem Milenijalsa.


Do sledećeg teksta, TIA za čitanje ovog i C4N.


Comments