CILJEVI I FOKUS SU RECEPT ZA REZULTAT


Svaki početak godine protekne u duhu donošenja odluka, planiranja i postavljanja ciljeva. Nerijetko se dešava da se tako optimistično zaletimo u nove odluke, sigurni smo da ćemo promijeniti svoje prijašnje navike. Međutim, kad treba da napravimo prvi korak, mi ga jednostavno prolongiramo. Zvuči poznato? 
U našim osnovnim obrascima ponašanja skloni smo da odgađamo neke postupke. Glavni principi koji nas pokreću ili stopiraju u realizaciji naših ciljeva su zadovoljstvo i bol koje možemo da osjetimo promjenom nekog ponašanja. O principu zadovoljstva i boli mnogo je pisao Tony Robbins, pa svakako preporučujem da se detaljnije upoznate sa njegovim radom ako do sada niste. 

Zadovoljstvo i bol su nam važni faktori kako bismo postigli trajnu promjenu. Izuzetno je bitno znati sa čim povezujemo zadovoljstvo i bol u našim iskustvima, uvjerenjima i pravilima kojima se vodimo. Da bismo donijeli odluku koja će trajno donijeti željenu promjenu, potrebno je da: 
  • podignemo svoje standarde, 
  • jasno definišemo sta želimo, 
  • kreiramo ili promijenimo strategiju. 
Sve odluke koje donosimo (ili mislimo da ne donosimo) oblikuju kvalitet našeg života. Ako smatramo da ćemo promjene zaustaviti nedonošenjem odluke, nema šanse, desiće se neka druga promjena, obično ona koju nismo ni željeli. Definisanjem ciljeva, mi usmjeravamo fokus na ono što nam je važno. Najveći uticaj na uspjeh i rezultate imaju tri stvari: ono na šta se fokusiramo, šta nam to znači i šta radimo po tom pitanju. 

Prije nego podijelim sa vama korake koje smatram neophodnima za trajnu promjenu, kratko ću opisati svoje iskustvo.
Prije dvije godine sam napravila značajnu promjenu u svom životu, na čije sam rezultate jako ponosna. Ta promjena je otvorila i mnoge druge perspektive i prilike kojih do tada nisam bila ni svjesna. Ono što sam zapravo uradila jeste da sam počela da treniram ujutru prije posla, što znači da ustajem ranije i da prva stvar koju ujutru uradim bude sjajan trening (trčanje, HIIT, joga, teretana...). I prije toga sam se bavila sportom, ali nikad tako posvećeno, intenzivno i pogotovo ne rano ujutro. Za mene je to zvučalo nemoguće. Ko bi se uopšte na to natjerao. Džaba sve preporuke za jutarnje treninge, ja jednostavno nisam taj tip. Sutra ću, prekosutra ću, i tako je prošlo mnogo vremena dok sam jasno definisala svoj cilj, sa željenim rezultatima i donijela odluku da krenem u taj poduhvat. Nakon što sam prvo jutro ustala da testiram svoj cilj, svaki dan sam učila šta mi više odgovara, kad sam umorna, a kad ne, koliko sna mi je dovoljno, sve dok nisam došla do toga da niti jedno jutro u toku radne sedmice nisam propustila. Osim divnih sunčanih jutarnjih zvukova, treninga koji me puni čistom energijom, posebna motivacija mi je bila progres koji sam primjećivala i željeni rezultat kojem sam svakim danom bila sve bliža. Moja odluka je bila da jutro posvetim sebi i rekreaciji, da postavim cilj koji želim ostvariti i da treningu dam značenje koje me motivisalo da idem naprijed. 


Iz svog iskustva, iskustva ljudi oko sebe, stručne literature koju sam izučavala, vjerujem da postoji nekoliko važnih koraka za postizanje uspjeha i trajne promjene:
  • Prvo i osnovno je znati šta želimo. Jasno, detaljno, sigurno. Zamisliti to kao da je već ostvareno.
  • Priznati sebi šta je razlog zbog kojeg to do sada nije ostvareno. Sagledati sve bolove i nesigurnosti koje su bile prepreka.
  • Biti svjestan koristi, benefita i zadovoljstva koje se dobiju kad se napravi promjena.
  • Kreirati podržavajuće uvjerenje za promjenu.
  • Preduzeti akciju. Preuzeti odgovornost. Uspjeh se ne postiže bez djelovanja.
  • Pratiti šta djeluje, a šta ne. Biti fleksibilan u pristupu i prilagoditi se nepredviđenim preprekama, ipak to je život.
  • Promijeniti pristup, promijeniti strategiju. Biti kreativan u savladavanju prepreka.
  • Konstantno učiti iz svojih postupaka, pa čak i kad to djeluje teško. Svako ponašanje nam daje rezultat, sviđao nam se ili ne.
  • Pratiti progres. Nije sve u rezultatu, mnogo čari je u samom putovanju.
Na kraju, da bi nam proces bio lakši, potrebno je kontinuirano vježbati i znati uživati u promjenama i putovanju do konačnog rezultata.

Comments